Søndag den 28. september 2003 kl. 15.00 i Kulturhuset

Fuzzy

fuzzy Fuzzy er kendt for sit virke som aktiv musiker og ikke mindst som komponist. Han spænder utrolig bredt og dukker til stadighed op med sin musik på mange overraskende måder og steder. Senest har vi bl.a. kunnet opleve et af hans værker i Det kgl. Bibliotek: Katalog - en lydig og musikalsk kommentar til 52 dokumenter udvalgt blandt bibliotekets skatte. Kronprinsen har fået sig en Honnørmarch og Det kgl. Teater har fået noget så usædvanligt som en børneopera.
I Ledøje-Smørum har vi bl.a. haft glæde af Fuzzys musik Fireplay for to slagtøjsspillere, musik som blev opført af Safri Duo med fyrværkeri som en af koncerterne under "Musik i det grønne" for nogle år siden.
Som komponist har Fuzzy valgt at opdele sin produktion i fire hovedgrupper, nemlig det man nu kalder partiturmusik, elektroakustisk musik, teatermusik og filmmusik. Ved arrangementet den 28. september - som er andet og mere end en koncert - vil Fuzzy spille og fortælle om sit musikunivers og om væsentlige inspirationskilder i hans og musikkens liv.
Det bliver en fantastisk eftermiddag, hvor tilhørerne ikke kan udgå at få føjet nye dimensioner til begreber som tonedannelse, komposition, musikforståelse - og musikoplevelse.

Fuzzy er født i 1939.
Udgået fra Det jyske Musikkonservatorium som elev af Per Nørgård. Senere studier hos Stockhausen, Ligeti og Jan Bark. Indtil 1982 docent i musikhistorie og musikteori ved Det jyske Musikkonservatorium.
Aktiv som pianist og klarinetspiller og medlem af den legendariske, nu opløste svensk-danske multimediegruppe, "Nya Kulturkvartetten" med hvilken han har turneret i Skandinavien, Øst- og Vesteuropa samt USA og Canada.
Fuzzy har i årenes løb været med i mange forskellige tv-sammenhænge og havde i en periode sit eget program for børn "Fuzzys Værksted", der handlede om musikforståelse og musik fra fremmede kulturer. Han har også, til tekst af Rune T. Kidde, komponeret børneoperaen "Heksemutter Mortensen og den fede Kalkun", som blev bestilt til Den kgl. Opera af den dengang nyslåede operachef Kasper Holten, som også iscenesatte.
Som komponist har han i øvrigt - udover orkester-, orgel-, kor- og kammermusikværker - hovedsageligt beskæftiget sig med elektroakustisk musik, ofte i forbindelse med ballet, teater, film - og blandede former heraf. I denne sammenhæng har Fuzzy skrevet værker til bl.a. Safri Duo, James Galway, Sofia Claro, Thomas Sandberg og det elektroakustiske ensemble Contemporania.
Som filmkomponist har Fuzzy eksempelvis arbejdet sammen med instruktører som Palle Kjærulff Schmidt, Kaspar Rostrup, Rainer Werner Fassbinder og Bille August.
Modtager af Statens Kunstfonds Livsvarige Ydelse 1998. Blandt andre priser kan nævnes Lumbye Prisen, Lange Müllers Mindelegat, Wilhelm Hansen Fondens Hæderspris 1999 og WH's komponistpris 1999. I december 2001 blev han præmieret for sit lyddesign til P1 på DR og er desuden æreskunstner på Frederiksberg, hvor han bor.

For en god ordens skyld skal nævnes, at "Fuzzy logik" er et matematisk begreb, der hverken skal lægges Fuzzy til hæder eller det modsatte!

Herunder er nogle links til mere information om Fuzzy.

Fuzzy's egen hjemmeside: http://www.fuzzy.dk/

Fortegnelse over værker af Fuzzy

DR August 2003. Lyt til noget af Fuzzys musik
(streaming audio; kræver f. eks. RealPlayer, der kan hentes her ...

Fuzzys stykker har været spillet som kalendermusik, hver dag på Det Kgl. Bibliotek. Nu kan de fås på CDicon

Ny CD med 'kalender-musik' af Fuzzy
Komponisten Fuzzy har studeret de litterære skatte på Det Kgl. Bibliotek i København. Han har komponeretsmå musikstykker til nogle af de værker man kan finde i kataloget - bl.a. til Bachs egenhændige nedskrift af kantaten ”Mein Herze schwimmt in Blut”. Han har også komponeret et stykke musik til en tegning fra H.C. Andersens rejsedagbog.

DR Prisvinder. (hentet her

DR-PRISVINDERE DECEMBER 2001
Førstepriser fra Statens Kunstfonds Rytmiske Tonekunstudvalg til komponist Jens Wilhelm Pedersen (Fuzzy) for kanal-lyddesignet til DR Radios P1 - og til komponist og producer Per Nielsen for signal- og underlægningsmusik til P1-programmet 'Orientering'.