Søndag den 16. januar 2005 kl. 15.00 i Kulturhuset

Anna Zelianodjevo, violin

Tanja Zapolski, klaver

Duo Z

Duoen har, siden den blev dannet i 1997, optrådt bl.a. i Tivolis Koncertsal ved flere lejligheder og i mange af de danske kammermusikforeninger. Duo Z har modtaget undervisning af bl.a. Amalie Malling, professor Tim Frederiksen og Anne Øland.

Anna Zelianodjevo blev født i Moskva 1979, og siden hun kom til Danmark i 1996, har hun studeret ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium hos professor Milan Vitek og siden hos professor Peder Elbæk og går nu i solistklassen, som afsluttes i 2004.
Hun var primaria i Paizo Kvartetten fra 1998-2003 der modtog legat bl.a. fra Sonnings Musikfond.

Tanja Zapolski blev født i Ukraine, men flyttede til Danmark i 1992. Hun blev optaget på DKDM i 1996, hvor hun modtog undervisning af docenterne Anne Øland og Amalie Malling. Hun er 3-dobbelt vinder af Steinway-konkurrencen og førsteprisvinder ved flere internationale talentkonkurrencer. I 2003 afsluttede hun sin uddannelse fra DKDM med højeste karakter. Hun har bl.a. modtaget Jacob Gades legat, Frimurerordenens pris og Sonnings Musikfonds legat.
Tanja Zapolski har 10. juni 2004 modtaget 100.000 kr. fra Victor Borges Musiklegat til unge talenter.

Læs om Duo Z og lyt til deres musik ved DRs kammermusikkonkurrence 2004, klik her ...

Fotos fra DRs kammermusikkonkurrence 2004:

Foto fra Gjethuset: