Den Danske Horntrio

Søndag den 25. september 2005 kl. 15.00.

Christina Åstrand, violin

Jakob Keiding, horn

Per Salo, klaver

Den Danske Horntrio

Den Danske Horntrio, som samledes for første gang i 1996 for at indstudere Ligetis sjældent spillede trio for horn, violin og klaver, består af tre højt estimerede danske musikere.

Christina Åstrand er vokset op i en musikalsk aktiv familie. Hendes mormor var pianist og hendes far var trompetist i Århus Symfoniorkester. Selv begyndte hun at spille violin som fireårig. Hun er uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium i Århus. Allerede som 24-årig vandt hun pladsen som koncertmester i Radiosymfoniorkestret i fællesskab med Johannes Søe Hansen. Hun spiller ofte med de øvrige danske symfoniorkestre i et vidtspændende repertoire. Hun har modtaget adskillige priser, bl.a. Jacob Gade Prisen og Rhein van Hauen Prisen.

I trioen spiller hun sammen med sin mand, Per Salo, som siden 1989 har været ansat i Radiosymfoniorkestret, hvor han spiller klaver, orgel og cembalo. Også han har modtaget talrige legater.

Det tredje medlem af trioen er Jakob Keiding, som er 1. solohornist i Sjællands Symfoniorkester. Også han har haft en omfattende koncertvirksomhed, både som solist og som medlem af Den Danske Blæseroktet, Selandia Ensemblet og Det Østrigske Radiosymfoniorkester. Han har modtaget Jacob Gade Prisen og været prisvinder ved Nordisk Valdhornskonkurrence i Finland.

Ved koncerten i Ledøje-Smørum Musikforening vil Den Danske Horntrio bl.a. spille Brahms' store, flotte trio i Es-dur for denne besætning.
Se hele programmet her ....