De Nordiske Spillemænd kommer til Smørum

Søndag den 5. september kl. 15.00
kan man opleve et festligt og underholdende arrangement i Kulturhuset i Smørum med De Nordiske Spillemænd.

To verdener forbindes på magisk vis, når De Nordiske Spillemænd, med deres kammermusikalske baggrund, spiller tro mod de nordiske, folkelige musiktraditioner. De har tilført den nordiske folkemusik et både enkelt og raffineret klassisk tonesprog og skaber en oplevelse, der både bevarer den simple spillemands glæde og umiddelbarhed, men samtidig emmer af den klassiske kammermusiks raffinementer og virtuositeter.
De Nordiske Spillemænd

De Nordiske Spillemænd blev dannet i 1973, og ensemblet har optrådt overalt i Danmark med koncerter så forskellige steder som Tivoli, musikforeninger, forsamlingshuse og kirker og har gennem adskillige år stået for de traditionsrige nytårskoncerter på Louisiana-museet i Nordsjælland. Hertil kommer talrige turneer i Norden.

Ensemblet består af følgende musikere:
Ørjan Sætran - violin, hardingfele og tussefløyte
Boris Samsing - violin
Peter Fabricius - violin og bratsch
Hans Dal - guitar og sang
Johnny Sølvberg - kontrabas.

Initiativet til dette arrangementet er taget af Egedal Kulturelt Samråd, som desuden bidrager økonomisk, medens det praktiske arrangement er lagt i hænderne på Ledøje-Smørum Musikforening, Musikskolens Venner - Stenløse og Musikskolens Venner - Ølstykke.

Koncerten er ikke en del af Ledøje-Smørum Musikforenings ordinære koncerter, så også musikforeningens medlemmer skal købe billetter.
Billetprisen er usædvanlig lav for et sådant arrangement, nemlig kun 30 kr. - og så er der desuden en forfriskning i pausen.

Billetterne sælges på bibliotekerne i Smørum, Stenløse, Ganløse og Ølstykke fra den 17. august efter "først til mølle" pricippet.

Se også http://www.oelstykkevenner.dk