Tilbage tilbage

Ulla Miilmann, fløjte
Søren Johannsen, cembalo
Johan Krarup, cello

Ulla Miilmann er født i Danmark i 1972. Hun modtog sin bachelor i musik fra North Carolina School of the Arts i 1992. Allerede i skoleårene blev Ulla Miilmann udtaget som repræsentant for Danmark i EBUs (European Broadcasting Union) koncert for unge solister. Hun er prisvinder i flere konkurrencer og er ofte valgt til æres- og prisbelønnede uddelinger. Jakob Gades æreslegat og Musikanmelderringens Kunstnerpris er blot et par eksempler. I 1994, kun 22 år gammel, blev hun den første kvindelige soloblæser i DR Radiosymfoniorkestret. Som den første danske solist nogensinde modtog Ulla Miilmann i februar 2007 en US Grammy nominering i kategorien ”Bedste solistiske præstation med orkester”.
Ulla Miilmann har også deltaget i en række tv-programmer, heriblandt børnetimen Sigurd og Symfoniorkestret, hvor hun repræsenterer tværfløjten, og programmet Mestermøder på DR2 samt et program, hvor unge pianister konkurrerede om retten til at dirigere Carl Nielsens fløjtekoncert med Ulla Miilmann som solist.
Ulla Miilmann spiller på en Miyazawa prototype håndbygget platinfløjte med guldmekanik og en Yamaha træfløjte udelukkende til opførelse af barokmusik.
Se også MUSIKEREN maj 2007

Johan Krarup
er født i 1976 og vokset op i en meget musikalsk familie: Gunnar og Vibeke Krarup på hhv. violin og bratsch og storesøster Louise på violin. Johan Krarup begyndte at spille cello som otteårig. Kort tid efter dannede familien Krarupkvartetten, der eksisterede i mange år fremover.
Johan Krarup er uddannet på Det Jyske Musikkonservatorium hos professor Harro Ruijenaars. Siden blev han optaget i solistklassen på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium hos professor Morten Zeuthen. Debut i 2005. Endvidere har Johan Krarup deltaget i masterclasses med navne som Gert von Bülow, Erling Blöndal Bengtsson, Dmitri Ferschtmann, Mats Lidström og Anner Bylsma.
Sideløbende med soliststudierne har Johan Krarup gjort sig bemærket i det danske orkesterliv. Først med ansættelse i Det Kongelige Kapel og siden hen i fast stilling i DR Radiosymfoniorkesteret. Han har desuden været tilknyttet Sjællands Symfoniorkester som solo-cellist.
Johan Krarup er en meget efterspurgt kammermusiker og kendt fra en række kammerensembler. I sin tid i Det Kgl. Kapel stiftede han Det Kgl. Kapels Strygetrio, med hvilken han blev prisvinder ved P2’s kammermusikkonkurrence 2002. Af andre kendte ensembler han har medvirket i kan nævnes Cailinkvartetten og Kontrakvartetten. Han er i dag fast medlem af Zapolskikvartetten.
Johan Krarup er modtager af en række legater, bl.a. Albert Henriksen og Hustrus legat, Poul Plate og Hustrus Legat, Fanny og Karin Daninas Fonds Legat og Toyota-Fondens rejselegat.
Link

Søren Johannsen tog organisteksamen i 1992 fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Året efter blev han optaget i solistklassen sammesteds og havde sin debutkoncert i Helligåndskirken, København i 1995.
Med det klassiske orgelrepertoire har Søren Johannsen givet en række koncerter i Danmark og i udlandet. Han har bl.a. opført J. S. Bachs samlede orgelværker fire gange i koncertrækker og en gang over 22,5 timer i samme døgn.
Han har arbejdet freelance indtil han i 2003 blev ansat som organist ved Frederiksberg Slotskirke. I 2007 blev Søren Johannsen ansat som organist i Christians Kirke i København, www.christianskirke.dk
Søren Johannsen er uddannet orkesterdirigent hos Frans Rasmussen og Michel Tabachnik med eksamen fra dirigentklassen på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium i 2001.
Han har haft dirigentopgaver i Danmark, Polen, Rumænien, Italien og Frankrig.
Han er medstifter og fast dirigent for Københavns Festivalorkester.

Ulla Miilmann og Søren Johannsen har haft et mangeårigt samarbejde om koncerter.
Ved koncerter for fløjte, cembalo og cello spiller de musik af J. S. Bach.
Sammen har de indspillet fløjtesonater af J. S. Bach.

Dagens Billedkunstner:

Vibeke Novkovic