Tilbage tilbage

David M.A.P. Palmquist, horn
Niels Anders Vedsten Larsen, fagot

Smørum Kulturhus, Flodvej 68, 2765 Smørum

Carion er blevet en af de førende og efterspurgte blæserkvintetter i verden. Carion har udviklet en unik stil ved at indarbejde elementer af drama, bevægelse og koreografi til at understrege de musikalske ideer. Nogle gange kan en bestemt ansigtsudtryk eller gestus være alt, hvad der kræves for at udvikle spændende samspil musikerne indbyrdes, men også i samspil med publikum. Det giver en ekstra dimension til oplevelsen af musikken.

Siden succesen i P2 Kammermusik konkurrence i 2004, har Carion lanceret en international musikkarriere. Højdepunkterne omfatter Rheingau Festival, Kissingen Sommer Festival, Usedomer Festival, Münster H1 Master serien, Dubai Master Series, Al Bustan Festival, Helsinki Festival, Roskilde Festival, Louisiana Concert Series, regelmæssige ture for svenske organisation som Musik i Väst, Musik i Syd, Musik i Halland, Musik i Gävleborg og andre.

Carion har her i Carl Nielsen året været på tourné i Danmark, Tyskland, Schweitz, Brasilien, og gav koncert ved Bergen Festspil 9. juni på Carl Nielsens fødselsdag.

Se og lyt til Carion på YouTube, f.eks. Jacques Ibert - Trois pièces brèves.

Klik på links under fotos for at læse om de enkelte musikere.
Se også ensemblets hjemmeside

Anete Toča