Mira Kvartetten

6. september 2020 kl. 15:00
Smørum Kulturhus, Flodvej 68, 2765 Smørum
Gæstebilletter: 120 kr. Unge/studerende: 50 kr.

Gæstebilletter vil blive sat til salg på NemTilmeld den 30. august. Evt. resterende gæstebilletter kan købes ved indgangen.

Signe Madsen, violin
Birgitte Bærentzen Pihl, violin
Anna Dahl, bratsch
Vincent Stadlmair, cello

Mira Kvartetten har i år 20-års jubilæum som fast ensemble, og kvartetten er således en af de længst eksisterende aktive strygekvartetter herhjemme i dag.
De mange år har gjort Mira til et fast sammentømret ensemble. Med udgangspunkt i det klassiske kvartetrepertoire – Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert – og det romantiske – Schumann, Brahms, Tjajkovskij, Dvorak – har kvartetten med tiden udvidet den musikalske horisont til også at omfatte mangfoldigheden i det 20. århundredes musik, herunder mange uropførelser af nyere danske komponister.

Lidt om musikerne:
Violinisterne Signe Madsen og Birgitte Bærentzen Pihl viderefører det bedste fra den danske strygekvartet-tradition fra deres fælles lærermester Tutter Givskov.
Anna Dahl er opfostret i den gode polske bratschskole og efteruddannet som kammermusiker på Yale University i USA.
Cellisten Vincent Stadlmair har rødder i den centraleuropæiske tradition i Wien, hvor han i mange år spillede i den berømte Franz Schubert Quartett-Wien.

Om Mira Kvartetten i øvrigt:
2002 Modtog Lèonie Sonnings Musikfonds stipendium.
2003 Indspillede sin anmelderroste CD med Maurice Ravel og Béla Bartók.
2003-04 Udnævntes til fast amtsensemble i Nordjyllands Amt.
Siden 2013 Husensemble i Thisted Musikforening.

Musik: Strygekvartetter af Sjostakovitj, Beethoven og Rued Langgaard.

Hjemmeside: http://MiraKvartetten.dk