Ensemble Barocca

15. november 2020 kl. 15:00
Smørum Kulturhus, Flodvej 68, 2765 Smørum
Gæstebilletter: 120 kr. Unge/studerende: 50 kr.

Der er endnu ikke åbnet for salg af gæstebilletter.

Christine Nonbo Andersen, sopran
Tinne Albrechtsen, barokviolin
Maria Rosenkilde Qvist, barokcello
Babett Hartmann, cembalo

Ensemble Barocca dyrker – som ensemblets navn hentyder til – repertoiret fra barokken, dvs. fra ca. 1600-1750, en periode hvor nogle af den klassiske musiks største komponister virkede, en tid hvor der blev komponeret herlig musik med masser af saft og kraft.
Ensemblet blev etableret i 2014 i forbindelse med studier i tidlig musik på Det kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Ensemblets medlemmer har en bred kammermusikalsk erfaring og ynder med særlig passion barokmusikken spillet på originalinstrumenter. Ensemblet er dermed en del af den musikbevægelse, der søger den autentiske opførelsespraksis i forhold til bl.a. stemning, spilletempi, buestrøg og frasering.

Det er ikke så tit, man hører musik af kvindelige barokkomponister, men ensemblet vil spille musik af bl.a. Babara Strozzi og Elisabeth Jacquet de La Guerre. Derudover vil koncerten byde på musik af Antonio Vivaldi og Johann Rosenmüller, som begge var lærere på Ospedale della Pietà, et børnehjem og en musikskole for unge forældreløse piger, der lærte at spille et instrument og at komponere.

Hjemmeside: http://EnsembleBarocca.dk